Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS"
BOGATYŃSKI KLUB MOTOROWY "CROSS" MOTOCROSS, ENDURO, CROSS COUNTRY, OFF ROAD, BOGATYNIA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacja / Tuning zawieszenia.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ETER




Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:35, 09 Paź 2011    Temat postu: Modyfikacja / Tuning zawieszenia.

Witam.
Chciałbym zaoferować pomoc osobom, które nie są do końca zadowolone ze swojego zawieszenia w motocyklu.
Przekonałem się ostatnio, że tuning zawieszenia to nie jest tylko wizja z opowieści znajomych.
Poznałem firmę, która nazywa się Twenty Racing Suspension i stacjonuje w Kalkar w Niemczech. Zajmuje się ona zawieszeniami do Crossów, Enduraków,
Quadów, Supermoto i ścigaczy. W firmie można dostać dowolne sprężyny amortyzatorów, zregenerować zawieszenie i co najlepsze, dokonać tuningu zawieszenia.
Modyfikacje wchodzące w tuning zawieszenia obejmują:
- podstawową regenerację, czyli wymianę uszczelniaczy i oleju,
- wymianę teflonowych tulei ślizgowych,
- polerowanie gładzi ślizgowych ma na celu usunięcie zarysowań, przez które wycieka powoli olej oraz zmniejszenie współczynnika tarcia, co daje efekt szybszej reakcji zawieszenia,
- wymianę sprężyn w przednich jak i w tylnym amortyzatorze,
- modyfikację hydrauliki, tzw. seting, który zmienia charakterystykę zawieszenia tak, aby dostosować je do wymogów użytkownika i sportu, w którym jeździ.
- wstępna regulacja.

Do powyższych modyfikacji potrzebne są przynajmniej dwie informacje:
- waga zawodnika, za pomocą której dobierane będą twardości sprężyn, lepkość oraz ilość oleju,
- sport jaki uprawia zawodnik (Enduro, Motocross, CrossCountry itp.) i problemy jakie użytkownik widzi w swoim zawieszeniu. Daje to możliwość takiej modyfikacji hydrauliki, aby zaspokoić wszystkie wymagania zawodnika.

Z usług tych korzystają najlepsi zawodnicy między innymi z Niemiec, Belgi i Holandii.
Koszt modyfikacji całego zawieszenia to ok. 1750 zł wraz z przesyłką do Niemiec.
Czy to dużo za zawieszenie, na którym jeżdżą najlepsi zawodnicy?

Dobre zawieszenie powinno amortyzować przeszkody, nie dając kierowcy wiadomości w postaci uderzenia w kierownicę, że właśnie ją przebył.
Nie powinno też fundować uderzenia zawodnika w tyłek przy pokonywaniu przeszkód i nierówności.
Bardzo ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, czyli między innymi przyczepność przy stromych zjazdach i możliwość hamowania, o czym przekonałem się kiedyś
skręcając na zjeździe kolano i kostkę (mimo posiadania odpowiednich butów i ochraniaczy). Koła mają toczyć się po podłożu, a nie dowolnie podskakiwać. Po tuningu muszę powiedzieć, że w końcu chce mi się jeździć na tym zawieszeniu

mój e-mail: [link widoczny dla zalogowanych] gg:5632953 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ETER dnia Czw 21:42, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Bogatyńskiego Klubu Motorowego "CROSS" Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin